Lifeandthoughts

Mitt liv och tankar i text och bilder 🕊️

Vacker dikt som väcker många tankar - BLUNDA

Kategori: Allmänt

I GUDS NAMN

BLUNDA

Blunda och tänk för dig själv en stund
ta en kort tillbaka blick för att leta efter goda handlingar
handlingar av ren avsikt 
endast för att göra Gud nöjd

Tänk efter lite
är jag samma person,
innuti som utanpå,
Har jag samma insida som utsida?

Är jag, jag?
Är jag en eller två?
Vem är jag?
Vad har jag gjort i detta liv?

Tänk om Dödsängeln kommer till mig nu,
Vad ska jag säga?
Vad ska jag göra?
Kan jag rymma?
Rymma vart och varför?

Ska jag rymma för att träffa en rättvis domare?
eller för att synda mer i detta liv?
Vem försöker jag lura?

 Tänk om han verkligen kommer nu (dödsängeln)?

Och gav mig en chans,
Ska jag ändra något?
Ska jag fortsätta synda hela livet?
Och hur långt är livet?

Har det något slut?
Har jag blivit blind eller ser jag inget ljus?
Har jag glömt domens dag?
Har jag glömt den dagen?
Dagen som jag kommer att dömmas av jordens Härskare
dagen som ingen levande varelse finns dagen då mina synder visas för alla skapelser

Skäms jag inte?
Har inte Gud gett mig chanser?
Har inte Min Herre döljt mina fula handlingar för folket och gett mig flera chanser?
Varför återvänder jag då till synden gång på gång efter varje ånger?
Är jag så svag för livets luster?

Skäms jag inte för Min Skapare när jag begår synden?
Varför glömmer jag bort Min Herre när jag mår bra?
Låter jag egoismens villfarelse ta över själen,som smutsar ner templet.

O'Gud du förlåter mig varje gång jag ångrar mig, jag bör skämmas inför dig

Hur Förlåtande är du?
Hur Barmhärtig är du?

Allahomma salli 3ala mohammad w ale mohammad wajjel farajahom 

Kommentera inlägget här: