Lifeandthoughts

Mitt liv och tankar i text och bilder 🕊️

Ge mig (ENDAST) fyra månader

Kategori: Allmänt

 
En ung man kom till sin far och bad om tillåtelse att gifta sig med en ickemuslimsk kvinna.
Men fadern nekade!

Sonen gav då ett förslag till sin pappa, att försöka kalla kvinnan till Islam,
Fadern sade okej!

Killen köpte 10 böcker om Islam, för att ge till kvinnan

Kvinnan sade; Ge mig ENDAST fyra månader så att jag får chansen att läsa böckerna och tänka på saken.

När mannen mötte kvinnan efter fyra månader, så såg han att hon hade tagit på sig slöja och omfamnat Islam mashaAllah
Mannen blev glad och han frågade; Ska vi gifta oss?

-Kvinnan svarade; Nej, för du är inte en sann troende muslim. Du ber inte , du dricker alkohol, du festar och du fastar inte. Du är en fara för min tro
Tack för att du gav mig böckerna och visade mig vägen till Islam men jag måste tyvärr gifta mig med en troende man som kan hjälpa mig med min religion! SobhanAllah hur Gud vägleder människan

Allahomma salli 3ala mohammad w ale mohammad wajjel farajahom <3
 
 
Kommentera inlägget här: