Lifeandthoughts

Mitt liv och tankar i text och bilder 🕊️

Profeten Mohammed (fvmoh) i mitt liv

Kategori: Islam

I Guds namn
 
Alla av oss borde ha en kärleksrelation med Profeten Mohammed (frvmh) , När vi hör hans namn - okey - Som vi säger håret på vår kropp ska resa sig upp! Vi borde känna oss hedrade av namnet Mohammed. 
 
Det bör vara så inrotat i oss att vid varje rörelse vi tar så uppstår tanken - Skulle profeten bli nöjd och glad om jag gjorde eller sa det? 
 
Om jag sitter i denna krets, där skvaller pågår just nu, skulle min profet vara nöjd med detta? Skulle han vara med i min krets? Om han ler mot mig, det det den bästa saken i livet, om han rynkar pannan åt mig, blir jag väldigt besviken för att han är min moraliska väg. 
 
Vi bör fokusera bröder och systrar på oss själva. Jag talar inte för att berömma budbäraren av Allah för att han behöver våra böner. Han behöver inte vår böner. Vi måste prisa honom, vi behöver prisa honom, för när vi prisar honom så kommer vi ha en samhörighet med hans livsstil, vi kommer ha en samhörighet med honom.
   Vi kommer att ha en kärlek till honom, vi kommer vilja att vara som honom. Om vi ignorerar honom då skulle vi ha en samhörighet för någon annan än honom - för i slutet avv dagen vår samhörighet - kan inte undgås. Vi kan inte undgå att dela samhörighet med någon eller något. Det är omöjligt. Vi är alltid lockade till något.
 
Så vi måste bestämma; Vem är den störste? Idag finner du folk som säger att du inte ska fira hans födelsedag, pussa inte hans sarghafa, pussa inte hans grav. De säger detta till dig - pussa inte graven. 
 
 De vill koppla bort oss, medan Allah den Äro Upphöjde säger; det enda sättet du kommer att komma till mig är genom Allahs budbärare. 
 
Det är därför Allah sade; ''Laqad kana lakoum fi rasoulillahi 2oswatoun hasanan'’Sannerligen Allahs budbärare är ett perfekt exempel.’’ 
 
på vilka villkor?
 
''li man kana yarjollah’'
 
Observera - ''för dem som vill återvända till Allah''
 
Det innebär att min återkomst till Allah är genom Profeten - ’’wa al yawm al akheer’’ Och den som tror på domedagen''
 
’’wathakkar Allaho katheeran’’ och den som minns Allah mycket’'
 
Dessa är de typer av människor som ser sin Profet som en ledstjärna 
 
Kommer att uppdateras inom kort inshaAllah :)
 
denan text är tagen från denna video som jag valt att skriva ner istället 
 
https://youtube.com/watch?v=vjUq5vy76tQ
 
Allahomma salli 3ala mohammad w ale mohammad wajjel farajahoum <3
 

KOMMENTARER:

  • Z M säger:
    2014-12-04 | 13:04:22

    Mashallah 💚 Gud belöna dig

    Svar: Jazakom Allaho kher
    F A T I M A H

Kommentera inlägget här: